Prozac 2. 90 de pastile împotriva tristeții
28.85 lei cu TVA
Autor: Adriana Babeți
Convinsă că micile bucurii zilnice ne fac viața mai frumoasă, Adriana Babeți ne oferă o doză suplimentară de Prozac. Asemenea celor publicate în urmă cu cinci ani, noile pastile împotriva tristeții sînt povești despre oameni minunați și întîmplări cu haz, gînduri pline de speranță și amintiri tandre. Citindu-le, te poți molipsi de bucurie și de încrederea că binele triumfă totuși într-un tîrziu. Sărbători, dar și zile obișnuite, prietenii trainice, ore de neuitat la facultate, cărți grozave, spectacole ieșite din comun, gesturi sau vorbe surprinzătoare, întîmplări aparent simple, dar dincolo de care se pot citi multe, călătorii prin lumea largă, dar și printr-o Românie mai puțin cunoscută, ba chiar și gustul mirific al unui cremeș. Și cîte încă… Iar pentru ca tabloul bucuriei să fie complet, Adriana Babeți își ilustrează povestirile cu fotografii și chiar se încumetă să facă programul detaliat al unei zile perfecte. Toate împreună, cuvinte și imagini, intră în compoziția celor 90 de mici bombe cu serotonină. O carte antidepresivă și întremătoare cît o tonă de Prozac.
Revine în curând
Autor: Adriana Babeți
Editura/Colecție: Polirom
An apariție: 2014
Nr. pagini: 312
Descriere carte:
Convinsă că micile bucurii zilnice ne fac viața mai frumoasă, Adriana Babeți ne oferă o doză suplimentară de Prozac. Asemenea celor publicate în urmă cu cinci ani, noile pastile împotriva tristeții sînt povești despre oameni minunați și întîmplări cu haz, gînduri pline de speranță și amintiri tandre. Citindu-le, te poți molipsi de bucurie și de încrederea că binele triumfă totuși într-un tîrziu. Sărbători, dar și zile obișnuite, prietenii trainice, ore de neuitat la facultate, cărți grozave, spectacole ieșite din comun, gesturi sau vorbe surprinzătoare, întîmplări aparent simple, dar dincolo de care se pot citi multe, călătorii prin lumea largă, dar și printr-o Românie mai puțin cunoscută, ba chiar și gustul mirific al unui cremeș. Și cîte încă… Iar pentru ca tabloul bucuriei să fie complet, Adriana Babeți își ilustrează povestirile cu fotografii și chiar se încumetă să facă programul detaliat al unei zile perfecte. Toate împreună, cuvinte și imagini, intră în compoziția celor 90 de mici bombe cu serotonină. O carte antidepresivă și întremătoare cît o tonă de Prozac.
Prezentare autor:
Adriana Babeți este profesor la Universitatea de Vest din Timișoara, unde predă literatură comparată, și redactor la revista Orizont. Împreună cu Delia Sepetean-Vasiliu a îngrijit (selecție de texte, traducere, aparat critic, prefață) volumele Pentru o teorie a textului. Antologie „Tel Quel” (1980) și Roland Barthes – Romanul scriiturii (1987). A coordonat, împreună cu Cornel Ungureanu, antologiile Europa Centrală. Nevroze, dileme, utopii (Polirom, 1997) și Europa Centrală. Memorie, paradis, apocalipsă (Polirom, 1998). S-a ocupat de asemenea de traducerea și selecția antologiei Barbey d’Aurevilly, Dandysmul (Polirom, ed. I, 1995; ed. a II-a revăzută și adăugită, 2013). A publicat volumele: Femeia în roșu (împreună cu Mircea Mihăieș și Mircea Nedelciu, 1990, 1997, 1998; Polirom, 2003, 2008, 2011; Premiul Uniunii Scriitorilor din România pentru roman), Bătăliile pierdute. Dimitrie Cantemir, strategii de lectură (1997; Premiul Uniunii Scriitorilor din România pentru critică și istorie literară), Dilemele Europei Centrale (1998), Arahne și pînza (2002), Dandysmul. O istorie (Polirom, 2004; Premiul Uniunii Scriitorilor din România pentru critică și istorie literară, Premiul Asociației de Literatură Comparată și Generală din România), Ultimul sufleu la Paris. 69 de rețete culinare (Polirom, 2006), Le Banat: Un Eldorado aux confins (coord., Cultures d’Europe Centrale, CIRCE, Universite de Paris IV – Sorbonne, 2007), Prozac. 101 pastile pentru bucurie (Polirom, 2009) și Amazoanele. O poveste (Polirom, 2013; Premiul Uniunii Scriitorilor din România pentru eseu, critică și istorie literară; Premiul „Cartea anului 2013” acordat de revista România literară; Premiul revistei Observator cultural, secțiunea „Critică literară/Istorie literară/Teorie literară”; Premiul „Cea mai bună carte a anului”, secțiunea Nonficțiune, în cadrul Galei Industriei de Carte din România, ediția 2014).