Psihologia comunicării. Teorii și metode. Ediţia a II-a revăzută şi adăugită
34.95 lei cu TVA
Autor:Jean-Claude Abric
Traducere de Luminiţa şi Florin Botoşineanu
Concepută în termeni simpli și accesibili, noua ediție, revăzută și adăugită, a Psihologiei comunicării prezintă diferite teorii aplicabile comunicării umane, precum și tehnicile ce decurg din acestea. Pornind de la ideea că orice comunicare este, înainte de toate, o interacțiune, autorul dezvoltă următoarele teme: factorii generali care intervin în situațiile de comunicare; comunicarea interindividuală, necesitatea unei ascultări atente și modelele circumscrise interviului; abordările experimentale ale fenomenelor de grup; dinamica proprie comunicării în grup, observarea și dirijarea instruirilor în grup; relațiile dintre comunicare și influență socială: conformismul, inovația, rolul minorităților și al majorităților. Avem în față o carte de inițiere în psihologia socială a comunicării, în cadrul căreia teoria și metodologia sunt strâns legate, garantând astfel o abordare riguroasă a situațiilor de comunicare, ce nu exclude implicațiile practice.
În stoc
Autor: Jean-Claude Abric
Traducător:
Editura/Colecție: Polirom
An apariție: 2022
Nr. pagini: 192
Ilustrator:
Descriere carte: Traducere de Luminiţa şi Florin Botoşineanu
Concepută în termeni simpli și accesibili, noua ediție, revăzută și adăugită, a Psihologiei comunicării prezintă diferite teorii aplicabile comunicării umane, precum și tehnicile ce decurg din acestea. Pornind de la ideea că orice comunicare este, înainte de toate, o interacțiune, autorul dezvoltă următoarele teme: factorii generali care intervin în situațiile de comunicare; comunicarea interindividuală, necesitatea unei ascultări atente și modelele circumscrise interviului; abordările experimentale ale fenomenelor de grup; dinamica proprie comunicării în grup, observarea și dirijarea instruirilor în grup; relațiile dintre comunicare și influență socială: conformismul, inovația, rolul minorităților și al majorităților. Avem în față o carte de inițiere în psihologia socială a comunicării, în cadrul căreia teoria și metodologia sunt strâns legate, garantând astfel o abordare riguroasă a situațiilor de comunicare, ce nu exclude implicațiile practice.
Prezentare autor: Jean-Claude Abric (1941‑2012) a fost profesor de psihologie socială la Université d’Aix‑Marseille şi director al Laboratorului de psihologie socială al aceleiaşi universităţi. Autorul mai multor studii consacrate reprezentărilor sociale şi creativităţii grupurilor (Experimental study of group creativity: task representation, group structure and performance, 1971; La Créativité des groupes, 1984; Coopération, compétition et représentations sociales, 1987; Pratique sociale et représentations, 1994 etc.).