Cu o apariție trimestrială, revista italiană Hystrio (publicație de teatru și artele spectacolului fondată în 1988 de către Ugo Ronfani) se concentrează pe formele în continuă schimbare ale artei dramatice din întreaga lume. Fiecare număr al revistei – ce apare atât în format de tipar cât și online (www.hystrio.it) – cuprinde știri de ultimă oră din lumea teatrului, interviuri cu și despre personalități marcante din domeniu, precum și un text de dramaturgie contemporană. Sunt prezentate, de asemenea, studii despre producții fringe, spectacole de dans, teatru pentru tineret, teatru vizual, teatru liric, companii noi și festivaluri, alături de recenzii despre producțiile din stagiunea în curs de desfășurare din Italia și din lumea întreagă. Şi, mai ales, revista include un dosar dedicat unei țări sau unei teme speciale.

Astfel, numărul 2 (aprilie – iunie 2017) are în prim-plan un dosar consacrat scenei teatrale din România și Republica Moldova, coordonat de Irina Wolf și realizat în parteneriat cu AICT.Ro, mai precis cu autoarele (în ordine alfabetică) Oltița Cîntec, Oana Cristea-Grigorescu, Anca Măniuțiu, Cristina Modreanu, Mirella Patureau, Luana Pleșea, Eleonora Ringler-Pascu, Cristina Rusiecki, Daniela Şilindean, Oana Stoica, Larisa Turea și Irina Wolf.

Dosarul intitulat La nuova scena romena (Noua scenă românească) se deschide cu un interviu realizat cu Matei Vișniec și semnat de Daniela Şilindean, pentru a continua cu eseuri despre regizori, dramaturgia contemporană, scena independentă și scena de limbă maghiară. Nu lipsesc prezentări succinte despre fenomenul festivalier, școlile de teatru și dansul contemporan. Imaginea complexă a realității teatrale românești este completată de interviuri cu Ion Caramitru și Constantin Chiriac, precum și de intervenții scurte dedicate scenografilor și cooperării transfrontaliere dintre România și Franța. De o atenție specială se bucură, firește, scena teatrală din Republica Moldova. În final, sunt trecute în revistă de către Laura Bevione prezențele românești pe scenele italiene. Dosarul se încheie cu o recenzie semnată de Laura Caretti a premierei absolute a piesei lui Matei Vișniec Migraaaanţi sau Prea suntem mulţi pe nenorocita asta de barcă, ce a avut loc în 24 ianuarie la Teatrul Gobetti din Torino în regia lui Beppe Rosso.