Marți, 28 ianuarie 2020, ora 18.30, la librăria independentă La Două Bufnițe (Piața Unirii nr. 11, intrare de pe Matei Corvin), are loc lansarea volumului Flacăra, de Leonard Cohen, apărut la finalul lui 2019 la editura Polirom, în traducere din limba engleză de Florin Bican. Flacăra, de Leonard Cohen are o prefaţă  scrisă de fiul lui Leonard Cohen, Adam Cohen, iar ediţia este îngrijită de Robert Faggen şi Alexandra Pleshoyano. Despre artist și despre volum va vorbi Mircea Mihăieș.

Flacăra reuneşte în mod excepţional ultimele poeme şi texte ale lui Leonard Cohen, pe care el însuşi le-a strâns şi le-a pus în ordine spre sfârşitul vieţii. Volumul conţine şi o selecţie amplă din carnetele lui Cohen, incluzând totodată textele unor cântece, bucăţi de proză şi ilustraţii, cărora el le-a conferit formă poetică de-a lungul întregii vieţi, oferind astfel o viziune intimă fără precedent asupra trăirilor unui artist şi gânditor unic. Constituindu-se într-un ultim capitol, de o forţă impresionantă, al carierei literare legendare a lui Cohen, Flacăra ne dezvăluie deplina anvergură a liricii coheniene, de la dimensiunea de o splendidă transcendenţă la cea infuzată de umor negru. Deopotrivă devastator de trist şi cuceritor de straniu, volumul ne duce în lumea scrierilor unui poet şi textier care a sondat abisurile celor mai sumbre întrebări ale noastre pentru a ieşi la suprafaţă tânjind după altele noi.

În timpul evenimentului vom asculta Incidental Music (Helen’s Theme), piesa care a devenit mai apoi Tacoma Trailer de pe albumul The Future.

” […] Și totuși, în 1992 am făcut un pas de mare în direcția sa, Mă aflam pentru mai multe luni în Statele Unite și, grație lui Leon Wieseltier – unul din prietenii apropiați ai lui Cohen -, am putut asculta forma “brută” a cântecelor ce aveau să alcătuiască discul The Future. Păstrez încă varianta înregistrată în micul său studio de acasă a piesei care, pe disc, poartă titlul “Tacoma Trailer”. Versiunea de lucru, intitulată “Incidental Music (Helen’s Theme)”, mi se pare mult mai frumoasă, mai “coheiană”, în simplitatea ei deprimantă – ca aproape tot ce a compus și scris acest fascinant personaj -, decât forma, e drept, mai elaborată, mai expresivă din punct de vedere tehnic, de pe disc. ” Mircea Mihăieș, Viaţa, patimile şi cântecele lui Leonard Cohen (ediţie adăugită), editura Polirom, 2016.