Joi, 24 ianuarie 2019, ora 18.00

John Freeman în dialog cu Alexandru Oravițan
la Timișoara

*discuția se va desfășura în limba engleză

Autor premiat și binecunoscut critic de carte, John Freeman a fost președintele National Book Critics Circle și, până în 2013, coordonatorul antologiilor Granta. Recenziile sale literare și interviurile cu unii dintre cei mai cunoscuți autori din lume au apărut în mai mult de 200 de publicații din întreaga lume, printre care The New York Times, Los Angeles Times, San Francisco Chronicle, The Wall Street Journal, The Guardian, La Repubblica și La Vanguardia. Este autorul a trei cărți, The Tyranny of E-mail (2009), Cum să citești un romancier (Vellant, 2015) și Hărți (Black Button Books, 2017), și editorul volumelor Tales of Two Cities: The Best and Worst of Times in Today’s New York (2014) și Tales of Two Americas: Stories of Inequality in a Divided Nation (2017). În prezent, John Freeman este editorul antologiei Freeman’s, aflată deja la al cincilea număr. John Freeman locuiește la New York și predă la The New School.


„Freeman’s: cele mai bune texte noi despre putere” este cel de-al treilea număr al antologiei tradus în limba română. Arareori puterea a primit atâtea valențe, atâta specificitate și atâta vastitate ca în textele din acest volum: puterea conferită, puterea exercitată, puterea asumată, puterea implicită, puterea abuzivă, puterea slăbiciunii și, mai ales, puterea limbajului acestor 24 de scriitori. Traducere de Elena Marcu și Aurelia Ulici.

Texte de: Margaret Atwood, Elif Shafak, Aleksandar Hemon, Barry Lopez, David Mitchell, Etgar Keret , Eula Biss, Tracy K. Smith, Leïla Slimani , A Yi, Édouard Louis, Jaime Cortez, Aminatta Forna, Julia Alvarez, Nimmi Gowrinathan, Lan Samantha Chang, Nicole Im, Eka Kurniawan, Ben Okri, Tahmima Anam, Josephine Rowe, Jenni Fagan, Deborah Landau, Kanako Nishi.

 

 


Freeman’s: cele mai bune texte noi, 2017, Black Button Books. Traducere de Elena Marcu și Aurelia Ulici.
Freeman’s: mai bune texte noi este al patrulea număr al antologiei literare numite de critici „curajoasă” (Minneapolis Star-Tribune) și „proaspătă” (Chicago Literati). Acest număr, cel de-al doilea tradus în limba română, cuprinde 29 scriitori, cu vârste cuprinse între 25 și 70 de ani, din 20 de țări, care scriu în aproape la fel de multe limbi. Freeman’s: mai bune texte noi reprezintă un nou gen de listă, un manifest estetic al prezentului.

 

 

 


Freeman’s: cele mai bune texte noi despre familie, 2016, Black Button Books. Traducere de Radu Șorop
Freeman’s: cele mai bune texte noi despre Familie este a doua antologie literară din seria numită de recenzori “curajoasă” (Minneapolis Star-Tribune) şi “proaspătă” (Chicago Literati). După primul număr, Freeman’s: Arrival, Freeman orbitează în jurul unei teme recurente în textele celor mai buni scriitori: familia.

Printre autorii acestui volum se numără: Mo Yan, laureat al Premiului Nobel pentru Literatură în 2012, Marlon James, câștigătorul Man Booker Prize 2015, Aleksandar Hemon, Sandra Cisneros, Athena Farrokhzad, Valeria Luiselli, Claire Vaye Watkins, Claire Messud și Garnette Cadogan.

Cu texte de ficțiune, eseu şi poezie extraordinare şi publicate în premieră, Freeman’s: despre Familie strânge cele mai amuzante, sfâşietoare şi exploratoare poveşti despre viaţa de familie de la giganţi şi de la cele mai noi voci ale literaturii mondiale în egală măsură.


Hărți, de John Freeman, Black Button Books, 2017. Traducere de Anca Dumitrescu și Elena Marcu.

„Să scriu poezie a fost mereu ceva profund instinctual pentru mine, ceva ce fac atunci când am chef, adesea foarte pe fugă, noaptea sau pe drum. Ciorne. Editorul meu interior are nevoie de multe divagații pentru a lua o pauză. În ultimii 20 de ani, ca jurnalist și editor, am devenit un deadline uman, sărind de la un proiect la următorul. Poezia a fost o cale de a mă deconecta, o întoarcere la o paradigmă mai profundă de gândire care nu îmi transpune mintea într-o activitate, ci într-un spațiu. Am simțit mereu că subconștientul cartografiază lucrurile într-un fel mult mai interesant decât rațiunea, decât trezia, și această carte este încercarea mea de a mă lăsa ghidat de acest principiu, de a vedea ce trăiește – pentru mine – în posibilitatea unui poem. ” John Freeman